söndag 7 december 2008


hur mysigt är det inte med all denna snö?? jag tycker det är underbart. Jag flyttade till Ånge från Stocktown när jag var 13 år gammal. jag och mamma flyttade in hos mina kusiner första tiden innan vi hittade något eget. Jag mins så väl att jag tittade på termometern en morgon när vi var på väg till skolan och den stog på -30 grader. Jag tittade på mina kusiner med häpen min och sa att idag kan vi inte åka till skolan för vi kommer frysa fasst i marken om vi går ut. det var inget skämt utan jag trodde verkligen det. mina kussiner hade verkligen roligt åt mig den där först tiden i norrland. Nu har vi sällan så kallt här uppe och snö brukar vi inte ha för ens efter jul)= så det är bara at njuta när den kommer!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hualigen, snö...
Haha, ja, alla är olika.
Men jag klarar inte snö.
Det påminner mig om när jag var liten, gick omkring i mina Raider-stövlar. Iskallt. Och ändå fortsatte jag leka ute i snön. Säkert därför jag har så kalla fötter nuförtiden, fryst sönder dom små kapillärerna. :)
Det var därför jag stack till Lund också, lite varmare iaf. Men så mycket varmare känns det inte om jag ska vara ärlig. Får väl flytta till medelhavet eller nåt för att få den riktiga värmen...

Erica sa...

vad glad jag blir att se att du varit in på min blogg=)ja du skulle bo i ett riktigt varmt land...men faran är vell att du vänjer det med det och fryser när graderna går ner=9