fredag 2 januari 2009

Jag älskar dokumentärer!!

I går såg jag och Fredrik en av de bästa dokumentärer jag sett. Den heter en annan del av verkligheten och är på tre avsnitt på kanal 1. Den handlar om 5 män från en liten ö i stilla havet som åker till England för att studera deras kultur. Deras funderingar och tankar runt våran kultur med tallrikar,kläder, hus m.m är så himla underbara. I gårdagens avsnitt sa en av dem att de tyckte att vi använde för stor del av livet till att städa och att vi gör det för att vi äger alldeles för mycket saker! en annan fundering det hade var varför vi hade uteliggare då det fanns tomma lägenheter, Och varför vi la ner så mycket omsorg på våra hundar istället för att lägga den omsorgen på det fattiga och hemlösa runt om kring oss. Denna serie får mig att inse att man är fånge av sin egen livs kultur! Jag ska nog ta mitt pick och pack och Fredrik i handen och flytta till denna lilla ö Tanna i stilla havet. kan ni se mig i en jord hydda med basa kjol....hihhihi

Inga kommentarer: