måndag 16 februari 2009

livmoder sammandragningar,växande livmoder eller foglossning!!

Efter min härliga dag full av mat och härliga människor i lördags så började de stråla vid ljumskarna och magen kändes spänd. På natten vaknade jag av kraftig kontinuerlig mensvärk som tillslut la sig. Jag som är en hyper aktiv och social människa i vanliga fall tycker ju inte att jag gjorde så mycket i lördags..men om det nu var sammandragningar jag kände och inte livmodern som vidgades ytterligare så skulle det betyda att jag överansträngt mig? Känner ni igen det symtom som jag talar om? vad tror ni att det var?

3 kommentarer:

Anonym sa...

En blandning av sammandragningar och att den växer tror jag. Jag har ofta den strålande känslan i ljumskarna och det är ligamenten som håller upp livmodern som späns säger min BM, och det för att livmodern växer. Att ha mensvärk är ju också att den växer...

Jag led av samma sammandragningar med Jenna, men dom gjorde aldrig ont, var bara obehagliga när magen blir STENHÅRD!

Det enda jag fått veta är att man ska vara uppmärksam om man får ont i samband med sammandragningen, och om dom kommer regelbundet...

Sköt om dig!

Anonym sa...

har nog inget å göra med att nu ansträngt dej. det låter som växtvärk så be happy å njut :) kram

Anonym sa...

ja de kan nog vara sammandragningar ( jag hade inte sååå mkt. sånt så jag vet exakt hur de känns)kan ju va annars kanske att den växer lite just nu och att nått kanske kommit i kläm.ja du får nog dra ner på tempot nu argården om du ska orka tills de är dags!:)du är inte ensam längre och kroppen behöver lugn och vila!kram kram