torsdag 19 februari 2009

Svårt att hitta balans!!

Känns som att jag inte längre varken styr eller vet hur jag ska göra med den kropp jag har idag. Jag känner inte igen mig själv...vilket jag förstår inte är så konstigt då jag är gravid=) Men det irriterar mig att jag inte lyckats hitta balans när det gäller min nya kropp. Idag så hade jag tänkt att göra en massa saker men har haft ont i huvudet hela dagen. Sedan blir jag ju så hungrig så jag tror jag ska kräkas ut mina inälvor med få timmars mellanrum. Så dagen har gått åt att försöka orka med mig själv. Och när jag äntligen vid 17 fick kroppen i balans då tok somnande jag av utmattning. Jag förstår att det är jag som måste hitta ett mönster i vardagen så jag äter och dricker i den takt som kroppen behöver. Problemet är att det känns som jag försöker styra en skenande häst! Har alltid haft problem med huvudverk om jag inte äter ,dricker eller sover som jag ska, men den kroppen jag brukar ha har jag ju förståt mig på och jag har ju alltid haft tydliga varningstecken. Men nu händer det bara och så mår man piss. Jag vet att jag låter som en gnäll spik men jag hatar att inte kunna styra min kropp. Jag vill ju vara en aktiv glad och social person inte någon som ligger i sängen hela dagen. Så i morgon ska jag göra en lista!! Känner någon igen sig ? Jag önskar att jag snart får komma in i den där perioden då alla säger att man blir en stark pigg och glad gravid kvinna!!

Inga kommentarer: