torsdag 2 april 2009

Vilken dag =O


Dagen började med att jag sov ut länge och väl och vaknade av att dörrklockan ringde. Jag trodde att det kanske var Vickis som ville umgås men det var det inte. När jag äntligen kom upp så kom jag på att jag hade något viktigt inplanerat idag. Kollade mobilkalendern och det visade sig att jag hade tid på sjukhuset kl 11 och kl var halv 11. jag tryckte i mig mat och rusade ner till plus bussen som gick kvart i. När bussen kommer märker jag att jag inta har mitt kort etui med mig (alltså varken busskort, kontokort eller id bricka) Men den snälla buss chauffören lät mig åka med en då tack och lov. kl var ca fem i 11 när jag gick av utan för sjukhuset och jag förstod att jag kommer bli sen så jag ringde receptionen och sa att jag var på ingående och att jag inte hade någon id bricka med mig, vilket som tur var var lugnt. När jag var klar på sjukhuset var jag ju tvungen att ta mig hem på något vis och då jag visste att fredrik gjorde sin praktik på strokenheten så tänkte jag ta mig dit och låna hans kontokort. Jag visste att jag skulle upp med hiss fem men hittade inte den jäkla hissen. alla ni som varit på Sundsvalls sjukhus vet hur avlång huset är och jag gick vell förbi hiss fem 4 gånger innan jag såg den vilket tog en 20 min. Hur som helst så avslutades allt med att Fredrik hade 55 kr löst som jag fick och då bussen hem inte kom för ens om 37 min bestämde jag mig för att köpa lunch för dem och gå hem vilket tar ca 20 min om du inte är gravid=) Sedan svimmade jag av hemma i soffan=) I vanliga fall hade detta inte varit någonting alls men som gravid kvinna är det mesta förändrat.

Inga kommentarer: