lördag 29 augusti 2009

Dexters dop





Idag har vi varit på Rockys kompis Dexters dop. De höll till på Alnö gamla kyrka och jag fick äran att sjunga det vackraste. De var premiär för mig då det var förts gången jag sjöng sedan Rocky föddes. Men så hände något som aldrig hänt mig förr...mina känslor tog över. Dexter som tittade rakt på mig när jag sjöng fick mig att beröras ...och för att skärpa till mig tittade jag istället ut mot församlingen och där satt båda mina älsklingar vilket fick mig än mer berörd.. i ett sista försök så försökte jag koncentrera mig endast på texten i pärmen framför mig ..men inte då...utan på slutet av låten rullade tårarna för mina kinder och jag gjorde ett darrigt avslut. Vilket fall så klarade jag av att framföra den men slutet blev väll en aning känslomässigt=)

Sedan åkte vi till Lisa och Marcus där de bjöds på go fika och smörgåstårta..sååå mysigt! tyvärr har jag inga bilder från själva dopet eller på Dexter som sov när jag väl hade fått tag i kameran. Utan de blev bara från Dopfikat. Men Rocky stor trivdes och var på sitt bästa humör=) Han brakade av en rigäl brakskit på slutet av dopet i kyrkan så det ekade! då sa jag -de låter som min son sitter där bak.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Tack för att
Ni kom på Dexters dop,
OCH för den fina sången!
Kraam!
//Lisa, Marcus,
Maximilian & Dexter

Mirre sa...

Det var säkert vackert du sjöng. Det gör du alltid, Erika!!! När jag fick barn så blev jag JÄTTE sentimental för allt. Jag kan sitta och titta på tv och det bara rinner tårar. och är väldigt känslig. Jobbigt ibland när det är människor runt om;-)

Maijsan sa...

Fasiken alltså, jag har inte kommit ut på din sida via länken... och innan jag kom på att ja kude pröva med .com i slutet... NU kom jag in!! vad söt han är lill plutten eran. ja du så sant, tiden bara rusar förbi... 4 månader drygt sen man låg på förlossningen vansinne... känns ju som igår :P kram