söndag 6 december 2009

leva i nuet!!


De är så lätt att bara leva igenom alla dagar å göra allt på rutin utan att tänka eller njuta av nuet. jag har haft problem med det förut men nu är det skrämande när jag kommer på mig själv att inte vara här och nu!! För jag får bara en gång i livet uppleva min lilla son i denna åldern..njuta av han tandlösa skratt och härliga försök till att prata, hans oändliga kärlek som han visar när det bara är mamma som gäller,han små knubbiga händer som håller hårt i mitt finger . Det är bara nu jag kan njuta av hur söt han är när han nyss vaknat å ivrigt vill berätta hur underbart livet är, han dräggliga pussar som han ger då vi busar ååå allt annat som bara hör småbarns åldern till ...när jag tänker på det så blir jag alldeles tung i hjärtat. Det går så snabbt som alla säger..man tror att de inte är så...fast man får höra orden PASSA PÅ ATT NJUT NU,FÖR DET GÅR SÅ FORT!! Så jag försöker verkligen vara i nuet åå njuta av vad jag har här och nu..för om snart 1 år så ska han på dagis åå jag kommer att börja plugga igen och det får mig att värka i bröstet..att jag inte ska få vara med han alla timmar på dygnet..älskade lilla Rocky hur ska mamma klara av att du blir stor..jag måste nog krympa dig på någe vis. tur att varge ålder har sin charm!

2 kommentarer:

Mary sa...

Visst är det otroligt att tiden går så snabbt...fattar inte! men du kan ju alltid skaffa en till liten när Rocky börjar bli "för stor" ;-)
Det ska bli spännande att höra hur stor han är nu när ni ska till bvc, stora killen.

Lollo sa...

Bra skrivet syrran! Puss