lördag 27 februari 2010

Resan från Helvetet


Ja hur ska ja beskriva denna resa utan att berättelsen ska bli allt för lång??

jag kör på att punkta upp de istället

1. Jag får reda på att mitt tåg är inställt..skit oxå

2.Ringer SJ och efter 1 timmes tele kö får jag reda på att jag kan få åka kl 18..jiipii

3. Får ett samtal från syster att instruktionerna till den lånade bilstolen behövs

4. Söka söka instruktion på nätet....tiden går

5. Hitta instruktion...inget bläck i skrivaren..faan..tiden springer

6. springa till grannen..skriva ut

7. bråttom bråttom..skit..ingen mat i magen ..ingen mat att ta med

8. jäklar..is på bilrutorna..skrapa skarpa

9. stanna på gross inhandla mat och tvättlappar...fredrik kommer tillbaka med bara tvättlappar

10. tick tack ..18 min kvar till tåget går

11. springa till tåget..med liten

12. vad faan ...ingen plats för barnvagnen??...montera i sär

13. hungrig hungrig jag döööör jag är hungrig!!

12. tåget åker...balansera med liten på höften ...handla mat NU

14..ojoj vad svajigt...inte ramla

15.äntligen på platts..liten trött...men usch vad jag mår illa

16. men just ja jag är ju tok åksjuk på x2000 tåg!!..påse någon...sliter loss alla soppåsar från väggen..

17. Liten sover...hyperventilera..fråga konduktör efter åksjukepiller..finns ej

18. Andas.. inte kräkas...phu..pust

19. Liten arg...han tycker att de är för liten plats för honom att sova på..

20 Mamma sitter på ett litet hörn...liten sover nööjt.

22. 3,5 timme senare..framme...ååå jag klarade de...

UNDERBART ATT TRÄFFA LINZY & ÅSA!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visste du inte om att du brukar bli åksjuk tofrans?