tisdag 2 mars 2010

Smärta i själ och sinne!!


Vad gör man när en människa man älskar inte vill leva längre?? Vad gör man när någon benhårt vägrar att åka till sjukhuset?? Kan man ha så många spöken i minnet som gör att man vill avsluta livet på detta ovärdiga sätt? Hur kan hon villa straffa sig själv så här? Jag vet ju att hon kommer få en smärtsam död om hon gör så här!! det värker i mig att någon som jag älskar vill göra sig så illa. Jag anser att detta inte är en värdig död för henne. Jag vill att hon ska kunna få somna in i lugn och harmoni när tiden är inne. Inte på detta sätt, inte så här! Jag förstår att hon inte vill leva med en kropp som hindrar henne att göra allt hon älskar och som tiden förändrat. Fattar hon inte hur mycket hon sårar de som älskar henne? hur kan hon vara så egoistisk? Jag skulle förstå mer om det var så att hon var sjuk men vad det ser ut som nu så är detta ett val. Sååå snälla följ med till sjukhuset..jag ber dig på mina knän. Det känns sorgligt att minnet av henne kommer att skuggas av de sätt hon väljer att avsluta sitt liv på. Och jag vill inte minnas henne så här , jag vill minnas alla härliga stunder och alla underbara minnen vi haft tillsamman. Jag är arg, förtvivlad och hjälplös!!

Inga kommentarer: