torsdag 8 april 2010

10år i dag!!


För precis 10 år sedan vid den här tiden dansade jag tryckare med"KABBE"på Skönsbergshustes dansgolv. De var gymnasiefest och huset var fullt av hormonstina ungdomar och Hipphopp musiken fyllde alla rum. Jag hade spanat in honom i ca ett halv år men aldrig lyckats träffa honom närmare än att jag såg han hänga med mina musiker klasskompisar på Hedbergska på rasterna. han var det coolaste och snyggaste kille jag sett. Och att folk varnade mig för honom gjorde mig inte mindre intresserad. Det var så att Fredrik "KABBE" Karlberg hängde med de lite coolare killarna som var ovanligt busiga ..där av varningen. Jag minns att vi hängde med varandra hela den kvällen och när KABBE backade i från mig och vände sig om för att kolla vart hans kompisar tagit vägen tänkte jag -NU eller aldrig !!och med den tanken i huvudet kramade jag den coola och respektingivande hopphopp grabben och tänkte - Men gud vad gör jag..tänka om han inte kramar tillbaka?? Men innan den tanken hann fullborda sig i mitt huvud så fick jag en kyss så jag trodde jag svävat upp till himmelen. han följde mig till bussen den varma vår kvällen och i väntan på bussen frågade han medans han sparkade med basketskon i gruset - Det här var vell inte bara ett One night strul va?? Med ett stort leeende på läpparna satt jag längst fram i bussen på väg hem och hörde inget annat en surret av adrenalin i mitt huvud! Sedan dess har det varit Kabbe och jag i vått och torrt i solsken och rengn. Kortsagt så finns det ingen som jag älskar eller har älskat så mycket som Fredrik Karlberg..killen som snodde mitt hjärta den kvällen då jag bara var 18 år!!!

2 kommentarer:

Millan sa...

Men söta.....nu sitter syrran här och bölar, snyft!

Erica sa...

du är go du älskade syster!!