måndag 19 april 2010

Ge mig en tablett!!!


Jag vill så gärna gå ner de 10 kg som jag har kvar att gå ner efter graviditeten. Man kan ju tycka att jag är löjlig med tanke på att jag redan gått ner 22 kg på 9 månader. Men jag känner mig mest bekväm i mig själv när jag väger runt 70 kg. jaja det jag vill komma till är att det är så jädra svårt att äta nyttigt när man har småbarn. jag vill ha något snabbt att bara trycka i mig så att inte blodsockret hamnar nere i fötterna medans jag underhåller och passar min prins. och hittills har jag inte funnit något som är nyttigt och snabb ätet. Sedan är det denna förlamande trötthet som kommer vissa dagar då man fått sovit för lite och då vill man bara ha socker socker. De dagar när man känner sig lite nere blir tanken på choklad som en mysig snuttefilt. Detta med chokladen sker ju förstås även fast man inte har barn. Har förut varit med i viktväcktarna och lyckats bra med de. Men nu är det så svårt. jag har varken orken eller tiden att planera en nyttig rätt utan slänger snabbt i hopp korv och spagetti eller gräddsås med kyckling och ris.Det finns några av er kvinnor som är så lyckligt lottade att ni har det här med nyttig mat i fingertopparna. De är inte något som jag är född med. Uppväxt med en farmor som använt grädde och mycket smör i all mat..såååå gott men inte nyttigt. mamma min har varit bättre på den fronten men det är inget jag ärft. Det jag vill komma till är att förut innan våran prins kom till oss hade jag inga problem att planera i hopp vad jag skulle äta enligt vicktis regler. Men nu är jag för trött för att planera pluss att jag inte vill sno tiden av Rocky för att sätta mig ner och planera min mat. Jag vill bara äta!! Men det slutar med att jag står och tittar in i kylen med tom blick och stänger den då jag inte finner något som är nyttigt nog att äta för att några timmar senare i panik slänga i hopp något mindre onyttigt för att stilla hungers. Efteråt tänker jag som varge dag...Imorgon ska jag börja att bli nyttig igen..i morgon är en annan dag!! jag skriver som på min facebook sida kan ingen komma på en tablett som innehåller allt man behöver??

3 kommentarer:

Anna G sa...

halloj
ta långa vagnspromenader. Det funkade för mig :)
Sen ät jag en hel del havregrynsgröt till lunch när jag var hemma, o väldigt grov bröd till mellis

testa

pernilla sa...

Håller med dig ja.. Det är skit tufft med små barn å gå er i vikt. Är ju fö faan jobbigt anars oxå :) Försök tänk att du får tillåta dig själv att må bra i din kropp du har nu. Du hinner ner sen :) PUSS

erica sa...

åt grädde å smör hur mycke du vill!!!! skippa kolhydraterna, de får du i dig i alla fall=)krångla inte till det för dig själv.....!!
ha ägg hemma så kan du äta omelett, med grönsaker eller bacon eller svamp.....ja vad du nu har i skåpen=) går super fort....och gör matlåda då ni gör middag!!! å laga mat varje dag så det blir en rutin......då blir det heller inte så "jobbigt"....