söndag 27 juni 2010

Falsk krupp!


i natt åkte vi in med Rocky på akuten som under 5 timmar försökt somna för natten men helt enkelt inte kunde andas nog föra att göra de! Så jäkla läskigt när det lixom väser efter luft. vad jag än gjorde blev han galet arg av både tröttheten och känslan av att inte kunna andas vilket blev värre då han blev upprörd. tillslut var det bara en ond cirkel. jag satte mig i badrummet och spola varmt vatten från både dusch och kran och allt blev lite lugnare innan vi for in. Pg av den förkylning han troligtvis fått av mig så har han fått falsk krupp. man får tydligen räkna med att han kan få det fler gånger nu framöver då han fått detta denna gång vid förkylning. På akuten var han glad och fri från andningsproblemet han hade hemma och log brett åt alla sköterskor och läkare. detta är ett tydligt symtom på att han just har fått falsk krupp som förbättras när man kommer ut och är upprätt. Men man får räkna med att denna vecka kommer bli tuff. Febern kom i morse som ett brev på posten lika så de klart rinnande snoret. han verkar ha ont i halsen oxå=) stackars liten. Tur det finns red bull då både jag och fredrik får sova ytters lite på nätterna nu framöver. inatt lyckades jag skrapa i hopp 4 timmar=)

Inga kommentarer: