lördag 7 augusti 2010

En tuff period!


Rocky har gått in i en period där han är super mammig vilket är rätt mysigt ibland men inte hela dagarna. Sedan är han så arg på att han inte kan göra det han vill för egen maskin. Han började igår med att visa riktig ilska genom att stirra surt på Farmor som väckt honom för tidigt enligt honom. Vägrade där av att äta maten hon serverade. men det gick så klart över ganska snart. Att visa sådana känslor var något helt nytt.

Annars är han som ett klister på mig hela dagarna och grinar med sprutande tårar om jag sätter ner honom någonstans. man kan säga att jag är ganska trött denna första dag hemma själv med min son. Man har hört att det är viktigt för barn att få känna alla känslor och att man inte ska försöka fixa allt så det blir bra hela tiden. Men HUR svårt är inte de då?? Om jag vet att jag måste sätta ner honom på golvet för att göra tex mat så känner jag mig som en super dålig mamma när han blir så ledssen, så det slutar med att jag försöker göra mat med min lille kille på höften vilket inte blir så bra då han vill ha allt jag håller i och samtidigt som han vill ner på golvet för att gå med min hjälp.

Ska snart sova då jag bestämt mig för att försöka lägga mig 1 timme efter honom så jag får någon sömn. han sover nu ca 10 per natt. När han sedan sover sin enda sovstund på dagen försöker jag få lite träning och gå med vagnen. Men när jag ska hinna plugga körkorts teorin som jag är stort behov att upprätthålla i skallen har jag ingen aning om!! snar är vell denna period över och en ny är här men jag lääängtar tillbaka till gåstols perioden då han var nöjd ett litet tag att pyssla med sig själ i alla fall. nä nu ska här sovas=) God natt

1 kommentar:

Anonym sa...

Älsklingen så lessen får man inte vara . Stor puss Mormor