fredag 21 januari 2011

Sista dagen på inskolningen.


Idag när jag skulle lämna Rocky så fick jag höra att "hans" Karin var hemma och sjuk i magsjukan som sakta sprids på dagiset. Så det blev lite tuffare för både mamma och Rocky idag då vi skulle säga hej då. Han har ju funnit trygghet i Karin och blev nog lite vilsen när hon var borta. Men som tur är har han nu tryggheten i rutinerna de har på dagis och barnen. De andra fröknarna är ju jätte mysiga de oxå förstås men Karin har han fäst sig speciellt för. han grät och skrek mamma denna gången jag skulle säga hej då, vilket han inte gjort tidigare och de tog nog lite längre tid att få han på andra tankar. Annars sa de att dagen gått bra och han åt och sov som han skulle. Fick lite bastning på mitt val av kläder under overallen då han hade frusit efter ett tags utevisstelse. Tycker de är sååå svårt att veta hur man ska klä honom beroende på temperatur skillnaden. Men nu ska det bli bättring på den fronten.

I kväll hade jag de såå mysigt med min lilla kille. han fick bada (vilket innebär att han duschar och fyller olika bunkar med vatten i badkaret) länge och sedan myste vi i soffan med filt och välling. Det märks att har börjar bli stor för nu kan man ha sådana där mys stunder som jag hört min syster Millan prata om att hon har med Tiger. Det är helt enkelt Underbart att vara mamma till Rocky=)

Får se om vi får magsjukan vi oxå..hoppas inte i natt då jag glömt lägga skydd för madrassen i Rockys säng )=

Inga kommentarer: