torsdag 11 december 2008

himlen kan vänta!!


Jag sitter och sappar mellan kanalerna och fastnar på dokumentären himlen kan vänta! om ni inte har sett denna dokumentär serie på 8 delar så borde ni göra det. Det handlar om 5 människor och dess anhöriga som mitt i livet blir sjuka i en livshotande sjukdom. Hur lever man med vetskapen att livet kan blir kortare än man förutspått? vad vill man göra med den tid man har kvar? hur hanterar den sjuke och dessanhöriga det svåra? kan ses på webb-tv på svt

Jag jobbade på onkologen i sommar och har nog aldrig jobbat med mer livsglada människor i mitt liv. Jag har mött människor som satt starka minnen i mitt hjärta och det kommer alltid leva kvar i mitt minne och hjärta. Jag lärde mig under denna sommar att uppskatta det lilla...och jag hoppas att jag aldrig glömmer det!!


"Man har tusen önskningar när man är frisk.Men bara en när man är sjuk"

puss på er onken sjuksköterskor och under sköterskor på Sundsvalls sjukhus ni är den bästa arbetsgrupp jag varit i!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

wohoo! *tar åt mig*
puss på dig med

Erica sa...

du ska verkligen ta åt dig gumman!! du är BÄST ingen protest