tisdag 9 december 2008

hur ska detta gå??


Idag var jag hos min special läkare och kollade stämbanden. det kostade en del men det var verkligen tur att jag gjorde det en då!! fick som tur var dela upp betalningen på 2 gånger.Vilket fall som helst så sa han att jag har små förändringar på stämbanden som kan om jag inte slutar snacka så mycket utvecklas till knutar. Vilken SKRÄCK!! Alltså jag kan sjunga hur mycket jag vill för det gör jag på rätt sätt utan att skada stämbanden men jag pratar åt helvete fel!! Måste alltså sluta prata så mycket..vilket är hela min personlighet. Fick ett namn på en bra ortoped (talpedagog) i Härnösand som jag ska gå till.

När jag var 18 år träffade jag denna kanon läkare Ulf för första gången. Och då hade jag lyckats fått mina stämband uppsvällda. På den tiden både sjöng och pratade jag fel. Fick order att gå till logoped och jag var tyst från sången i ca 2 år ( vilket var fruktansvärt). Har sedan dess varit hos honom några gånger under åren. När han träffade mig idag igen så log han och sa att jag såg annorlunda ut med ändrad frisyr m.m men att rösten lät likadant...HESA Argården=)

Så mitt nya jag är en tyst och lyssnande tjej...ojoj hur ska detta gå??? det måste gå för utan sången så dör jag...på allvar!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch de där lät inte bra...hur ska du kunna va tyst?:P om du inte läst vad jag skrivit till dej i min blogg.gå in på sidan som står angiven på bilden...följ sedan instruktionerna...vet dock inte hur man lägger in den på din sida!
börjar du få nån liten mage än då?inte medlem på familjeliv?
kram kram

Anonym sa...

hej min lilla älskling! vill bara skicka ett liten hej å säga att jag tänker på er...alla 3 :) love u!! kram Emelie å vilde