tisdag 3 februari 2009


Minns ni skådespelaren Eric Ericsson som var med i bland annat tv-produktionerna Storstad 1990 och Svart skallar och vita nätter 1995. Jag var vell 14 år när jag såg svart skallar och vita nätter och var stört kär i denna skådespelare. Provade till och med mitt namn till hans efternamn=) hahahah!!

Här om dagen var jag och Fredrik på mitt favo fik vid namn Tant Anci & Fröken Sara och vi såg att det var en man och hans son som skulle precis gå så jag frågade om platsen var ledig medan Fredrik talade i telefon. Jag har ju som sagt Dyslexi vilket har gjort att jag har ett väldigt bra bild minne. Jag glömmer ALDRIG ett ansikte!! Mannen svarar att platsen var ledig och då ser jag att det är Eric Ericsson som jag pratar med. Men det var inte det som var det roligaste.

Hans son som kan vara runt 4 år hadde fått syn på min Fredrik och rusar in i sin pappas famn och säger -han ser läskig ut han måste vara en brottsling!! Eric säger till sin son- Nä tro du ? E han en förymd brottling tro ? Sonen svarar - ja ja pappa jag är rädd. Då säger Eric -Tror du inte att han är en pirat då?? han son svarar - men han har ju ingen båt? Vilket Eric avslutar det hela med att säga - jag tror att han är jätte snäll! vilket sonen går med på och vinkar hej då när det går. jag höll på att skratta ihjäl mig...barn är ju underbara!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha,de är så han heter...vi träffade på hela familjen på norra i söndags!kunde inte komma på var jag set honom men sen sa janne att han är ju med irene huss filmerna,men nu vet jag att de var svarta skallar å vita nätter jag tror jag tänkte på först.kram

Anonym sa...

Haha! av barn och dårar får man höra sanningen ;)
kram

Anonym sa...

du är utmanad,läs min blogg