söndag 19 juli 2009

svininfluensa!!!


Men hur läskigt är det inte med alla influenser nu när man fått en liten!!Aldrig brytt mig om det förut utan tagit det med en klackspark. Nu ser jag faror i varje hörn.. vill typ bygga en skyddsmur runt han å skaffa en drake som dörrvakt. Fredrik har inhandlat handsprit idag så att alla som kommer hit ska använda innan man får klappa på prinsen och vi oxå förstås då vi varit ute. Har märkt att folk har tendens att vilja pussalillprinsen ..vilket jag förstår men problemet är att inte folk frågar om det är ok först. Jag vill ju inte vara ohövlig men vi kommer nu mera få säga till innan att pussar ej är tillåtna. Kan verka överdrivet men han är ju fortfarande så liten . Ska fråga barnmorskan på Bvc om veccinationen mot svininfluensan som de snackas om..är inte så påläst men om det finns någon som är det så blir jag glad att få höra era tankar!

3 kommentarer:

acca sa...

när man helammar så har bebisen immunförsvar genom dig. så nog tror jag att han överlever utan handsprit oxå...kan kanske vara bra dock om man är krasslig av tex magsjuka eller så..skydda för mkt. är inte heller bra för nångång kommer de ju i kontakt å då kan de ju kanske bli värre då de inte är vana alls...ne nu äre dags att sova så man orkar med morron dagen! ha de så bra så hörs vi!! kram

Sandra Sj sa...

enl Ketil måste man vara 2 år för att få vaccineras...:(

tycker också d är läskigt. men tror ändå att det är farligt att vara För försiktig, en vacker dag ska dom möta alla "baciller" ändå :)

kram o hoppas allt går bra med er o lillen!

p sa...

Håller med ovan nämda talare. Självklart ska ni inte släppa in nån som är sjuk och man behöver inte pilla på bäbisens händer eller i ansiktet. Anars så är lagomt bäst.Anars kommer han bli toook sjuk när nån bacill väl når fram till han! men det är dina moderskänslor som skriker.. lyssna på dom och känn efter själv.. Man MÅSTE inte ha massa besök 1a veckorna. Tog nästan 1månad innan jag orkade med nått mä roland. STå pårej gumman!Puss