lördag 22 augusti 2009

Män som hatar kvinnor!!


Jag är såååå besviken..har nu sätt filmen av boken Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Boken som är en av 3 böcker är SUPER bra och jag och Fredrik som båda har läst boken var taggade att se filmatiseringen. Ja ja jag vet... det brukar ju alltid vara så att filmen är dåligare än boken... men denna gång hade vi båda hört från flera håll att den skulle vara så bra och att den var en rättvis variation av boken. Fredrik som har ett jäkligt bra minne och kommer i håg varje viktig detalj är nog mest besviken. Vi förstår att man måste korta ner handlingen för att filmen inte ska bli för lång men måste man ändra hela handlingen? ta bort viktiga scener och lägga in nya scener som inte finns med i boken? Ta död på roll figurer som inte ska vara död? Förminska Roller som i boken har stoor plats? ja vad ska jag sluta?? Skådespelarna gör där i mot ett bra jobb och de tolkar sina roller bra utifrån hur de skapats av manusförfattaren..dock inte efter Stieg Larssons rollbeskrivning. Den enda Rollen som inte gör mig besviken utan följer originalet är Salander. jaja nu ska man vell sova kanske...
Jag ska avsluta med något roligt..... idag då vi var på Birsta hela familjen skulle Fredrik byta på Rocky i amningsrummet...när Rocky väl fått av sig blöjan så börjar han med att Kissa så det skvalar och när en stressad pappa Fredrik lyckats torka upp det mesta passar vår underbara son att bajsa så det står härliga till...vad gör man?? Skrattar förstås=) livet är härligt ibland!

Inga kommentarer: