tisdag 23 mars 2010

Gåstol du Älskade gåstol


Lilleman är ju förälskad i sin gåstol vilket jag förstår då han kan ta sig överallt hur han vill och när han vill med den. han har blivit lätt bortskämd av att kunna röra sig fritt utan vår hjälp. Problemet är det där med att krypa /= ni har säkert hört det förut - han blir ju så ARG när han ligger på golvet och inte når de han vill!! Om jag inte vore mamma till min lillaprins så hade mitt svar varit -ja men låt han skrika och var inte så känslig och ha tålamod så kryper han vell till slut! Han är annars väldigt snabb lärd och fattar snabbt hur han ska göra när han kommer i en ny situation . Men detta med att krypa är vell som att gå ett steg tillbaka för honom då han stått på fötterna ett bra tag nu. Jag motiverar honom ,gör roliga grimaser och försöker peppa han att ligga där på mage och försöka ta sig fram mor ett intressant mål. Men han blir ju så förtvivlad så det gör ont i mitt hjärt. Det är annat när han försöker rulla vilket han kan men fortfarande tycker är lite läskigt då ser jag ju att han är på väg att fixa det vilket gör att jag klarar av hans frustration. men när han ligger där på magen och inte kommer någonstans mer än att han kan flytta sig runt med händerna så så känns det som om jag retar honom, då jag inte kan tyda om han är på väg år tätt håll att kunna krypa till slut. Hur ser man att han börjar använda rätt teknik?? Hur började ditt barn krypa,åla eller hoppa fram på rumpan?? Ni som oxå haft gåstol till era barn hur gjorde ni?? Är det korta stunder varje dag på golvet som gäller? Alla tipps ni kan ha är efterfrågade.

5 kommentarer:

Karro sa...

Men oj så stor och söt han är..
Otroligt vad tiden går fort.
Hoppas ni mår bra.
Hälsa

Mirre sa...

Amanda använde inte gåstol för hon va lite rädd för den.. Men men det gjorde inget, hennes kusin fick den.. Hon började krypa på alla fyra vid 6 måndaders ålder. Jag tyckte vid den tidpunkten så började allt gå så fort så man hann inte me riktikt. Ständigt nya saker som hände. Hon börja gå vid 9 månader. Jag övade med henne utan att pressa henne för jag tycker att dom får bestämma vilken takt dom vill lära sig.Det är samma vid pott träningen. Jag började med den vid 1 år ålder och det gick jätte bra!!! Men ingen press för då blir det bakslag och det vill man ju inte!! Det gäller att leka sig fram ;-) Alling ta sin tid och oroar dig inte för allting ordnar sig, ska du se..
Kram

Emma sa...

Älskade, hatade gåstol! Haha. Ja du, våran grabb älskade sin gåstol och sprang genom hela huset med den. Det var ju så lättsamt att ha honom där och han tyckte så bra om den. Men sedan började jag känna mig stressad när andra i hans ålder började krypa, men inte han. Han var precis som eran grabb, missnöjd med att ligga där. Nu är han 10 månader och kryper inte, utan drar sug med armarna och sparkar med vänster foten. Han lärde dig genom att titta på andra barn. Plus att jag kom på att inte vara så snäll med att lägga saker nära. Jag rullade iväg bilar som plinga osv så han inte bara kunde ligga kvar. Ojoj va långt det blev. Haha =) tack för en fin blogg !

Erica sa...

tusen tack tjejer för era trevliga och lärorika inlägg=) så roligt att ni följer min blogg tack för de!kraaaam

Anonym sa...

Lilla Tim löste krypandet på en vecka efter att vi "övat" att stå på alla fyra och flytta armar och ben tillsammans för att nå leksaker strax framför kroppen. Jag höll en hand under magen ibland och ofta fick jag hålla ihop benen också för att det inte skulle bli spagat. Han var helt ointresserad av att krypa fram tills han löste tekniken och nu går det undan här hemma.. Tror även att det inte dröjer särskilt länge tills han går själv.. bra fast läskigt! Hoppas frustrationen lägger sig snart. Kram J