lördag 26 februari 2011

Eika Eika ..mamma heter jag älskling!!

ja ha så heter man nu mera Eika av sin lilla son. Jag som älskade att vara mamma vilket jag fortfarande är förstås men inte vid namn. Där fick man för att man en gång i tiden tittat snett på de föräldrar där deras barn kallade dem vid namn. Tänkte då också att de kan ju inte vara några bra föräldrar eller att barnen kanske inte hade någon nära relation till just den förälderna.

Usch så hemsk man kan vara i tanken och hur otroligt fel jag hade. självklart har detta inget med hur bra förälder man är. Utan helt plötsligt bestämmer sig den lilla godingen för att de är roligare att säga just Eika och inte mamma. Tänkte först inte svara på Rockys rop på Eika men nu gör han det hela tiden och det känns lönlöst att envist inte svara för att de inte passar mig. jag heter ju trotts allt erica. Hoppas detta bara är en period och att Pappa fredrik kan tänka sig att börja kalla mig för mamma Erica så att Rocky hör mamma lite oftare. har själv varit tok noga att inte säga Fredrik allt för ofta runt Rocky så just nu är det Pappa och Eika. Fast det är med sorg jag accepterar att mamma mamma perioden är över!!

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh jag som får ryyysningar av att man INTE säger namnet till varann *ler*.

Tror alla barn kommer i perioder eftersom dom inser att ALLA ANDRA kallar oss vid våra namn så varför ska dom säga något annat?! :)

Jag har bett på mina bara knän till Jenna: Säg PAPPA! men nej nej, hon gör tame fasen aldrig det. Bara KETIL KETIL KETIL! Ketil blir galen på mig, han tycker hon ska få säga det hon vill :)

Så oavsett vad ni säger så väljer han nog att säga det han vill helt enkelt :)

Kram kram eika :)