söndag 21 juni 2009

Jag funderar på att gipsa in min stora diskokula till mage som minne. Har nu läst endel på nätet om de . Ska bara försöka kolla om det är några av mina vänner som skulle tycka det var roligt att hjälpa till. Det verkar inge svårt och så dyrt behöver det inte bli. Den bästa tiden för magavgjutning är runt v 36-37 då magen är tillräckligt stor..men min är tillräckligt stor redan så jag tror jag gör detta så fort jag införskaffat det som behövs och hittat några glada konstturstande brudar!


Det här behövs:

*Vaselin

*Gipsrullar köps på apoteket (Lohmann Cellona) Köp ca 9 st och det kan nog räcka med 8 till magen och 1 till kanterna (jag lär nog köpa mer då min är gigantisk!!)

*En skål med ljummet vatten

* Sax

* Eventuellt gladpack

Gör så här:

* Smörj mage och bröst med vaselin och lägg eventuellt på gladpack.(rekommenderar att ha gladpack på hela kroppen som ska gipsas då gipset gärna sätter sig i det små fjunen och det gör rätt ont att dra bort då)

*Klipp remsor av gipset i förväg.

* Doppa remsorna snabbt i skålen med ljummet vatten och lägg på, börja uppifrån och gå neråt. Va noga med kanterna så att magen blir stadig och att så att den blir någorlunda symetrisk.

*Klart! Låt magen härda lite och ta loss.Klarlacka eller måla gärna magen så håller den sig bättre, vänta gärna i ca. två dygn så att magen blir riktigt torr och glöm inte att måla insidan oxå !

Jag återkommer med hur det gick och en bild på konstverket..hoppas jag bara hinner för jag har fått för mig att denna krabat har bråttom ut i världen

2 kommentarer:

Maijsan sa...

jag har dragit ner på det ohälsosamma inom kost, typ noll tolerans på fikabröd, glass, läsk... och promenader!! :) så ja hoppas att de där kg somn är kvar´inte blir allt fölr svårt, vill ju inte slappa till nu liksom ;)) kram

Martina sa...

Hejsan! vilken fin blogg du har!

Ja undrar bara lite snabbt hur mycket alla gipsbindor gick på egentligen (prismässigt alltså) Vaselin och gladpack har vi redan här hemma bara gipset som fattas. Kram